Wycieczka górska na Szyndzielnię i na Klimczok

26 czerwca, 2019

Pogoda dopisuje tego lata, więc pod koniec czerwca wyruszyliśmy na dawno oczekiwaną wycieczkę w góry, a naszym celem stały się popularne szczyty Beskidu Śląskiego. Z uwagi na możliwości kondycyjne, podzieliliśmy się na dwie grupy i tak:

-Pierwsza Grupa obejrzała spektakl w Teatrze Banialuka pt.”Krawiec Niteczka”, a następnie wyjechała Kolejką Gondolową na Szyndzielnię i dotarła do Schroniska PTTK na Szyndzielni

-Druga Grupa wyjechała Kolejką na Gondolową na Szyndzielnię, a następnie ruszyła czerwonym i żółtym szlakiem w stronę szczytu Szyndzielni (1.028 m.n.p.m.) i Klimczoka (1.117 m.n.p.m.).

Podejście pod Klimczok wymagało od nas nieco wysiłku, ale wszyscy stanęliśmy na jego szczycie i zrobiliśmy zdjęcie z naszym banerem. Ze szczytu widać były szczyty Beskidu Żywieckiego, Śląskiego i Małego, a na pierwszy plan wysuwał się potężny masyw naszej Królowej Beskidów, czyli Babiej Góry (1.725 m.n.p.m.). Obejrzeliśmy także ciekawą kolekcję kamieni z całego świata, która znajduje się tuz pod szczytem góry, a następnie poszliśmy odpocząć w Schronisku PTTK pod Klimczokiem.

Każdy z nas ma swoja Książeczkę GOT (Górska Odznaka Turystyczna) Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego, a w niej nasze pierwsze czdobyte pieczątkji potwierdzajace nasze wycieczki górskie. Wszystkim smakował obiad w schronisku, potem złożyliśmy życzenia naszej koleżance Lucynce i zjedlismy pyszne lody. Wszyscy raem zjechalismy Kolejką Gondolową podziwiajac rozległe widoki na Beskidy.